Skip to content

Rekrutteringsmetodikk og analyseverktøy

Vi benytter analyseverktøy og tester fra Garuda Research Institute i Danmark i våre rekrutteringsprosesser. Garuda Research Institute er Skandinavias største leverandør av egenutviklede analyseverktøy til bruk innen rekruttering, lederutvikling, kompetansekartlegging samt team- og organisasjonsutvikling. Formålet med analyseverktøyene er å skape dialog om personkompetanse. Flere av disse verktøyene brukes av HR-avdelinger i noen av verdens største selskaper.

En objektiv analyse for bedre beslutninger

Verktøyene fremmer en konstruktiv dialog om personkompetanse og brukes av HR-avdelinger i noen av verdens største selskaper. Vi er opptatt av en god dialog både for å verifisere analyseresultatene, og for at både oppdragsgiver og kandidat skal få best mulig utbytte av prosessen.

1. Garuda Kompetanseprofil

Kompetanseprofilen består av 320 spørsmål, og er et av markedets mest omfattende analyseverktøy brukt i rekrutteringsprosessene. Analysen blir rangert og delt inn i 16 personlighetsområder, og gir innsikt i tre hovedkategorier av personlige egenskaper:

Strukturfaktorer

Måten å angripe og behandle problemer, inkludert evne og vilje til å analysere, få ideer, strukturere og organisere.

Samværsfaktorer

Måten å samarbeide og inngå sosiale relasjoner på, inkludert evnen og viljen til å få aksept for ideer og etablere tillitsforhold.

Ego-drive faktorer

Måten å sette mål og iverksette ideer, inkludert evne og vilje til å realisere løsninger og ideer og ta et selvstendig resultatansvar.

2. Fokusprofilen

Fokusprofilen, et analyseverktøy brukt i organisasjonsutvikling, kartlegger medarbeiderens preferanser og styrker i arbeidsoppgaver, og danner grunnlag for konstruktiv dialog om arbeidsoppgaver og kompetanse på både individuelt og teamnivå. Verktøyet gir innsikt i motivasjon, ansvar, utfordringer og utviklingsmuligheter.

Testen består av 64 spørsmål og resultatene inkluderer en profil, fortolkningstekst og utsagnsanalyse. Fokusprofilen er basert på “fokusmodellen,” som identifiserer fire grunnleggende funksjoner som er nødvendige for effektivt arbeid i hver avdeling. De fire funksjonene er: Integrator, Utvikleren, Administrator og Resultatorientert. Og bidrar til å skape et felles språk og forståelse på alle nivåer i bedriften.

3. Garuda Logikk

Garuda Logikk er en logisk test som gir innblikk i hvor hurtig og presist kandidaten kan lære og løse nye oppgaver uten forhåndsviten. Den består av:

Verbale oppgaver

Evne til å forstå kompleks verbal og skriftlig kommunikasjon.

Abstrakte oppgaver

Evne til å identifisere mønstre, relasjoner og tendenser i strukturerte oppgaver.

Numeriske oppgaver

Evne til å samle inn, tolke, analysere og analysere numeriske data.

Skal du rekruttere?
Vi tar gjerne kontakt.

Ring eller send oss en e-post. Du kan også enkelt fylle ut skjemaet, så vil en av våre rådgivere kontakte deg.